Virkar och virkar och virkar

Hej!
Nu var det ett tag sen igen som jag visade mej här. Men trots detta har jag knåpat och virkat ihop både det ena och det andra. Och när man, som jag, virkar presenter eller sånt som önskas, så går det inte alltid att lägga upp det här. Men det kommer efter att det nått sin rätte ägare. Sjalen i vitt med hjärtan kommer här ifrån :
http://vardagsminne.blogg.se/2013/may/monster-till-en-hjartesjal-2.html
En allldeles underbar liten blogg, för en sån som jag, som älskar handarbete. Och denna present fick min systerdotter. Hon älskar allt som har hjärta. Hon ser hjärta i allt <3 Så saken föll sig helt naturlig, när jag snubblade på detta mönster här :) Och som jag, älskar hon när det finns lite glitter i . Och detta Tanjagarn lyx, är just en sån liten glittertråd i. Virknål nr 4 och så fransar som är ca 10 cm långa.
 
 
 
 
 
Och här håller jag på att knevla ihop afrikanska blommor, till något större. Kanske en filt. Blommorna har jag satt i grupper, som små buketter. Och runt varje buket blir det en vit ring av AF. För att virka ihop dessa rutor har jag gjort som i ett tidigare inlägg här, fast med mormorsrutor. 5 lm, runt om. För att det skulle bli mer liv i  det. så gjorde jag en enstaka blomma av mellerat garn, som sätts på ett vitt parti. Ja, vi får väl se hur det blir när jag är klar. Har en del halvfärdigt, som jag betar av vart efter som. Och bilder blir det när det är den tiden. Här kommer mönster till af-blomman.
http://bautawitch.se/2014/01/12/diy-virkade-afrikanska-blommor-i-varfarger/
Bautawitch är en alldeles fantastisk blogg. Så mycket fint där. Så jag höjer ett varningens finger för dem av er som ens vågar gå in där och kika. Man blir direkt beroende, och för alltid fast.
 
 
 
 
 
Så där ja. Nu ska jag ge mej ut i solen. Väntar besök om en liten stund. Ta vara på det vackra vädret och var rädda om er. Och naturligtvis så skickar jag även denna gången med en stor varm kram till er <3
Kram Eva B
 
 


Kommentarer
VirkaHolic.se

Vilken underbar sjal du har gjort. Här fanns ju massa fint att titta på. Såg att du åxå samlar på läskflärpar :-)

Svar: Tack, snälla du. Ja, den tösen är värd alla hjärtan i världen. Så den passade henne fint. Ja, dyker det upp nya idéer så vill jag så gärna prova på det. Blir att jag samlar både det ena och det andra. Jag brukar länka till mönstren. Och om det är nått jag kommit på själv, försöker jag plita ner ett eget mönster. Välkommen åter :)
Pysselkorgen

2014-06-13 @ 21:21:37
URL: http://www.virkaholic.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0