Några skivor, såg, fantasi, färg, servetter och garn och en gammal gardin= dockkläder och docksäng


Hej :)

Ja. jag lovade ju att visa det vi pysslat med i sommar, gubben min o ja :)

Idé om en egen docksäng, väcktes för länge sedan. Men vi har haft ett garage som kunnat lova härbärge åt allt annat än att kunna greja där inne. I sommar blåste det starka saneringsvindar i många utrymmen, pch en känsla dök upp om att: VA, man kan ju greja här. Och material finns, så med en nogran snickare, en liten ritning ur huvudet, gott om tid, färg och idéer så växte den sakta fram. Elviras lilla docksäng till en gammal fin docka. Ja, jag blev väldigt nöjd med resultatet. Det får ta tid när det blev så bra. Och med en fin grund, så var ju inte decoupagetankarna långt borta heller.
 
 
Här har sängen fått färg och decoupage som är små söta ugglor som sitter på grenar och vakar över den som vill sova här . Täcket är gjort av en gammal gardin, och fyllningen i täcket är stoppet som fanns i grabbens gamla soffa. Jag virkade små fjärillar som jag sydde fast. Och lakanet är från ett av våra gamla lakan, som jag sydde på en spets som jag fått av en vän. Kudden är i samma material som täcket. Och madrassen är gjord av skummgummi som jag samlat från ett gamalt jobb jag haft.
 
 
Decoupage i både huvud och fotända.
 
Och här är dockan vi hittade på loppis för några år sen. Med lite tvättning och frisyrfix, så är hon så här fin.
Men kläderna var inget att hurra för. Så jag fick rota lite i mina garngömmor och frihandvirka tröja och väst och mössa. Kjolen är sydd av muddtygg jag fått från en väns mamma


Och en liten frihandsvirkad väst fick det bli också.
 
Ja, här sitter hon och väntar på att få inta sitt nya rum och komma hem till sin lilla Mamma <3. Och det blev mycket bäddning och på- och avklädning sen. Så roligt när saker blir uppskattade. Och tiden att greja det har jag. Och idéer poppar upp hela tiden.
 
Även ett gammalt, litet, träfärgat skrivbord, som bott hos oss i 25 år fick nytt liv med samma färg och servetter. 
 
 
Och det är väldigt svårt att inte vilja greja mer och mer och mer. Men det är så himla roligt, och jag älskar ugglor.
 
Och Elvira älskar ju katter, så en sån fick också hänga med på ett hörn
 
Och en gammal stol från 80-talet fick ny klädsel, från svart till en glad vit ugglestol
 

Ja, där var en del av den stylistiska ådran som finns ;) .
Nu är det en stundande jul som tar all min uppmärksamhet. Och efter de utlovade saker som måste finnas i julpaketen, så börjar min hjärna åter sväva ut och bli så barnslig som den bara kan. Och det är så härligt att få göra saker till små <3 som älskar livet. Men de sakerna kan jag ju inte visa nu . Men annat grejas med också, så det kommer nog flera uppdateringar innan tomten hinner hit. 
Tills dess önskar jag er alla en lugn och fin vardag och lata lediga helger. Julen kommer även om man inte springer benen av sig. Den är ju faktiskt väldigt go att ha tillsammans med det finaste man har <3 
Kram på er så ses vi snart igen
Eva B
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0