Så länge sen jag skrev, men handarbetar, det gör jag <3

Ja, här knåpas det på för fullt, med både virknål och stickor. Julkapparna är snart färdiga.
Men en liten skatt till, har landat i vår familj. Och vi har blivit farmor och farfar igen, till en liten Greta. Så snäll och matglad liten docka. Vi förärades med ett besök i dagarna fyra, här. Det var oktobermarknad och vår dotter fyllde, så vi tog en samanstrålning här. Och det har vart så mysigt. Full kastrull av liv, runt köksbordet <3. Bilden här nere är stolta storasyster Elvira med lilla Greta i sin famn <3
 
Filten här nere är gjord i mormorsränder. Lilla Gretas första filt <3
 
 
Virkad snuttefilt till Greta, Här finns mönstret:
 http://brittasami.blogspot.se/2012/03/snuttefiltar_07.html
 
Och Elvira måste ju också få en då. Mönstret här :)    

http://brittasami.blogspot.se/2012/03/snuttefiltar_07.html
 
Och en ugglekudde/kramdjur till Elvira Här finns mönster :  
http://svartahusets.blogspot.se/2014/03/monster-pa-virkad-uggla.html
 
Mössor med pälsgarn på kanten, till Greta. Grundmönstret är härifrån :   
http://kungenomajkis.blogspot.se/2011/10/virkad-ugglemossa.html
 
Jag använde acrylgarn och virknål 4,5
 
Sockar i norskt ullgarn, för att hålla de små fötterna varma. Till Greta
 
Och två egenkompoerade mössor, även de till Greta. Virkade i acryl och virknäl 4,5
Ett liknande mönster, som till dessa stövlar i babystorlek kommer höär ifrån : http://savirkat.blogspot.se/2013/01/babysockorstovlar-same-same-but.html
Men jag avslutade med en kant av ett pälsigt garn. Jag hoppas de kommer till pass :)
 
Ja, det fick ju bli ett par att byta med. Så gör fina damer 
 
Ja, mer har blivit gjort. Just..... har ju inte visat min provdocka jag gjort. Kolla här :
 
Ja, där har ni den. Jag har heltejpat den, och jag behöll galgen så den lätt kan hängas upp. Fick låna gubben som modell för första hopknöingen av hönsnätet. Så det blev en grundform. Sen har jag mätt, och mätt och mätt på mej. Och det är bara att inse faktum. This is me :) Jag är nöjd. Tänkte försöka mej på att sy om lite grejor, som beslutat sej för att behålla sin form menas jag antagit en ny.  Det kommer att bli en typ av fot, till provdockan också. Har en idé, men den är inte slutförd ännu.
Vill man göra egen provdocka, se här : 
http://www.youtube.com/watch?v=dmfi1CowBQs
Jag vill också passa på att tacka er, som troget är och kikar in och hälsar på mej här. Jag ber om ursäkt för dålig, ja obefintlig uppdatering. Men ibland räcker inte tiden till. Men det finns mycket gjort, som jag ska visa vid senare tillfälle. Har ju fått vara lite möbelrenoverare också i sommar. Och lite beställningar som gubben knåpat med, när knoppen och kroppen har orkat. Men nu blir det inget mer idag. 
Kram till er Eva B
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0