Sommarbikini och en liten test

Hej hå hej hå. Nu har vi snart gjort maj också. Kanske inte den varmaste. Men attans så vacker i alla fall. Jag har ramlat in i ett nytt träsk. Nä stopp och belägg, jag tror minsann det är två. Det första i raden är fotografering. Oiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vad fin den världen är som vi inte ser i den vanliga vardagen. Nära nära med linsen på kameran och klick, sen rusa in till datorn och upptäcka den nya världen. Kan säga att den lille följeslagaren ( kameran ) är nu den som drar mej ut på upptäcksfärd i min omgivning. Med den i min hand, kan det gå timmar där ute. Som ett barn som upptäcker världen, skulle jag vilja säga. 
Det andra träsket, ja ni kanske förstår. Mmmm, det har med handarbete att göra. En god vän till mig har beslutat sej för att dra med mig i sitt fördärv. Igår gick jag en intensivkurs hos henne. Det resulterade i en maskinstickad strumpa. Åh, vad roligt det var. Och allt i syfte för att hon lånar ut maskinen så jag kan sitta här i mitt härliga rum och bara veva och veva, för att till slut ha knevlat fram en strumpa. Så nu blir det lite hemläxa, på youtube, och sen praktisk övning i min vrå. Men maskinen är riggad och väntar på att få arbeta här.

Men inte sviker jag mitt "förhandmedvirknålochstickor" engagemang. Nä, det kommer alltid finnas där.
Har fått förfrågan om att virka en bikini till en ung tjej. Solbikinin ser ni här under. Av en bild som hon hittat på nätet, har jag studerat i minsta detalj, som Sickan skulle ha sagt. Och fick till en sån här. Kontakt om de aktuella måtten togs av hennes moder, som förmedlat så jag kan mäta och räkna. Så mönstret.... ja, det är nerkluddat på papper. Ska försöka rensriva, hur jag gjort. För säkerhets skull, har jag en prototyp här hemma också, ifall jag inte skulle förstå min egen text. Så den rosa får bli prototypen, och den gröna är önskemålet.
 
 
 
 
 
 
 
Och inte vet jag vad som händer med mina kläder. Men de känns korta, en del tröjor. Och jag vill gärna att de når ner en bitt på den "lilla" ändan. Men inte kan man göra som förr i tiden, när jag var tonåring på 70-talet. Då la vi ner byxor och breddade tjaffset ( benvidden ) med det tyg som fanns. Och vi var inte vanligt tuffa då. Det var så det skulle vara. 
Men idag gäller inte den stajlingen längre. Ja, jag är kanske glad för det också. Men då får det kommas på andra sätt. 
Här nere har jag börjat med en egenpåhittad spetskant. Den ska bli längre. Den är fastvirkad i sömmen på insidan, och får växa till sej med tiden. Ska bli kul att se om det kan bli bra. Tänker att det kan se ut som jag har en spetströja under. Kanske blir det bra, eller inte. Det märker vi ;). 

 
 
Så nu ska jag njuta av helgledighet och lite nergrottning i mina nya intressen. Så jag önskar er alla ett härligt slut på maj månad, och håller tummarna för att det blir varmare och mycket tid bakom lins och strumpmaskin. Vi ses snart igen.
Kram Eva B


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0