Stickade koftor och virkade skålar.

 
Hej
Sköna maj är här, med både tippat och otippat väder. Och det är ju som det är. I helgen har vi varit i Kalmar och myst och mått så gott. Lek och god mat och en massa skratt. Ja vem kan begära mer. Vi är så nöjda, även om vädret försökte pröva oss. Men tji fick det ;). 
Tiden går så fort när man har trevligt, och samvetet gör sig påmint om en alldeles för lång tid sen jag var här och skrev. 
Tröjorna här, har min alldeles fantastiska mormoster  Pippi gjort. Ja, kan inte nog tacka, för allt fint hon gör till tjejerna. Här är Maja och Alvas vårstass. Elvira fick en likadan förra våren. Och de blir så fina i dessa. Så vi alla kan bara buga och bocka för allt fint hon gör till oss. Just nu håller hon på med en kofta till mej, på rundstickor. Och maskantalet rör sig runt 400 maskor och en väldans massa flätor. Kanske undrar ni varför jag inte slänger ihop detta själv? Jag tycker inte om att sticka sånt här, för jag är lite kass på det. Så jag är så glad att hon gör oss så mycket fint <3  Mönstret är från en tidning


Men vad håller jag då på med? Ja, jag älskar sånt här pilleplock. Små skålar som är virkade från ett gammaltmönster från en tidning. Rosa, aprikos och mintgrönt blev de. Ca 15 cm i diameter och 8 cm höga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Carina

Hej
Har du maskinen kvar så är jag mycket intresserad.
Hör gärna av dig.
[email protected]

Svar: Hej Carina!Den är kvar, men jag ska inte längre sälja den. Tack för visat intresse :)
Mvh Eva
Pysselkorgen

2016-01-14 @ 00:52:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0