Citronfjäril hos mej

Så där ja, lite tvätt och press, så har citronfjärilarna tagit plats på köksbordet. Något mönster kan jag tyvärr inte dela med mej av, då det fanns i en tidning från 80-talet, och därmed tillhör en konstruktör.
Men den är virkad i dubbelstolpar och med virknål 2,5 och vanligt bommulsgarn, som jag hade "turen" att "springa på" i en second hand. Ja, ok, det kanske blev tre lådor med 10 nystan i var låda. Men det är så varmgul fin färg. Och att hitta så många av samma färgbad till ett så fantastiskt pris som 8:- styck, hur skulle jag kunna låta bli.
Sån är jag. Men nu återgår jag till nästa projekt. För idéer saknas inte....
Kram Eva B
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0