Absoluta favoriten, en frukostväska,

 
Hej
Ja, en vän till mig , gjorde den finaste av små väskor man kan tänka sig. Jag är så glad i den här blåa lilla söta varelse. En trogen följeslagare som följer med varje dag till jobbet. Fodrad och med en söt liten spets i kanten, så är det många som frågat var jag hittat denna. Och dessa hittar man inte. Man önskar dem, och ber snällt om någon  duktig sömmerska kan sy. Och det fanns såna goa människor. Så denna är jag mycket rädd om. 
 
 
 
I min iver att få igång virknålen igen, så tänkte jag göra en variant på ovannämda väska. Jag och en annan vän gillar det där med att kunna ta tillvara på sånt som redan finns. Och kanske ge det nytt liv. Inte alls som det var tänkt från början, kan man säga. Så i stället för en filmkväll, så som det kan vara tänkt, med lite gott att äta, bra film. och bara lite mysigt, så gick filmen en helt annan värld till mötes. Att ta sej in i en förbrukad videokasett, är inte det lättaste. Men med verktyg av diverse sort, så som skruvmejsel och tång, lite kraft och envishet, så sprutade det plastdetaljer och små metallbitar i pannrummet. Äntligen hade jag nått det åtråvärda och sedan länge, önskade bandet. För någonstans hade jag naturligtvis sett någon virka av detta band. Och garn, av olika kvallitéer kan ju inte finnas för mycket av. 
Virknål och band fick mötas, och det var ingen lätt match. För det är ganska trögt att virka med videoband. Men jag fick ihop något som kan liknas vid en liten väska. Och min nyfikenhet har lagt sig något. Och vet ni hur mycket band det finns på en rulle. Åtskilliga meter. Till denna gick det knappt en tiondel av rullen. Och jag har tre rullar ..... Underbart. Ska bara hitta en virknål som glider bättre. Jag testade bara med en plastvirknål. Och det var lite trögt. Tänkte kanske virka nått mer av detta. Men som vanligt, min hjärna dränks av flöden av saker jag vill göra. Så inget vet vad nästa projekt blir. Det vet vi nästa gång.
 
 
 
Kram till er 
Eva B
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pysselkorgen

En liten korg, med blandning av handarbete, recept och livsfunderingar. En alldeles vanlig liten öppen dagbok från mej till dej . Och jag blir väldigt glad av ett tecken från just dej, som läser här. Så välkommen till mej <3

RSS 2.0